بهداشت محیط شهر دیر

بهداشت محیط شهر دیر
بهداشت محیط

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 69011
تعداد مطالب : 102
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

کیف لوازم شخص در آرایشگاه
رفتن به آرایشگاه به این منظور است که استاد سلمانی با هنر دست خود موهای ما را زیبا و متناسب با خواسته و علاقه وسلیقه ما کوتاه کند و با چهره ای زیباتر از قبل آرایشگاه را ترک کنیم ولی ای کاش مسئله به همین سادگی تمام می شد . کوتاه کردن موها و فرم دادن به آنها و کار روی پوست به منظور تمیز و روشنتر نمودن آن ،مستلزم انجام اموری است که در مجموع شغل و مهارت آرایشگری را تشکیل می دهد و لازمه آن قرارگرفتن در محیطی خاص با شرایط ویزه و بکار بردن ابزار وموادی مخصوص می باشد که وقتی با مهارت آرایشگر توام گردید نتیجه آن مطلوب خواهد بود ولی آیا همیشه همین گونه است و همیشه مجموعه عوامل نامبرده در بهترین شرایط خود قرار دارند . متاسفانه آنچه اغلب در نگاه اول مورد توجه حتی وسواسی ترین مشتریان قرار می گیرد مهارت استادکار و بعد ظاهر محل است یعنی آنچه که چشم میبیند!  ولی حقایق عمیقتری در این مقوله نهفته است که امروزه باید مورد توجه باشد چه در غیر این صورت نتیجه نهایی بیماری و درد و رنج خواهد بود ، گاهی وجود خطراتی در این مکان، سلامت شما را تهدید می‌کند . خطراتی که به چشم نمی‌آیند.
بسیاری از بیماریهای واگیر دار می تواند از طریق وسایل آلوده آرایشگری نظیر شانه ،برس حوله ، تیغ،ریمل و.... به افراد سالم سرایت کند. و انواع بیماریهای خونی و پوستی را باعث شوند.
از جمله بيماريهاي منتقله از طريق آرايشگاه ها عبارتند از: ايدز، هپاتيت هاي B و C ، زگيل، عفونتهاي قارچي و باکتريايي ديگر و بعضي بيماريهاي واگير دار، که بعضي از اين بيماريها حتي خطر مرگ دارند.
ايجاد حساسيت پوستي به دليل مواد استفاده شده براي مو، ناخن و يا صورت مي تواند براي مشتري و آرايشگر خطرناک باشد.
برای اینکه از خطر انتقال بیماریهای واگیر دار در آرایشگاه‌ها در امان باشیم، بهترین کار، استفاده از مواد مورد تائید مقامات بهداشتی و نیزاستفاده از وسایل اختصاصی است ، مانند قیچی، شانه، برس، پیش‌بند، حوله، تیغ و دسته تیغ و ماشین اصلاح.
امروزه با ارتقاء دانش بهداشت عمومی مردم استفاده از لوازم شخصی در آرایشگاه های بویژه آرایشگاه های مردانه رواج یافته است و اغلب از کیف لوازم شخصی استفاده می نمایند که خود دارای فواید بسیار و البته معایبی است که باید به آنها پرداخته شود.
از روشن و بدیهی بودن فواید آن که بگذریم از معایب آن می توان به این نکات اشاره کرد که باید مورد توجه قرارگیرد:
در برخی از آرایشگاه‌ها، وسایل اختصاصی هر فرد بایگانی و نگهداری می‌شود و با شماره‌گذاری روی كیف یا كیسه پلاستیكی حاوی وسایل و تهیه دفتر اسامی مشتریان، هر مشتری از وسایل اختصاصی خود استفاده می‌نماید. البته در نگاه اول، این کار مناسب به نظر می‌رسد، ولی چنانچه جوانب امر را مورد بررسی قرار دهیم این اقدام مخالف انگیزه قبلی در تهیه لوازم شخصی و موجب بروز بعضی مشکلات بهداشتی می باشد، از جمله اینكه مشتری، وسایل خود را به منزل نمی‌برد تا آنها را بشوید و ضدعفونی نماید و متصدی آرایشگاه نیز به دلیل اینكه وسایل اختصاصی است، آنها را نمی شوید. همچنین در پاره‌ای از موارد مشاهده شده که حوله‌های مورد استفاده، بدون هیچ پوششی روی یكدیگر گذاشته شده و در قفسه یا كمد نگهداری ‌می شوند. این موضوع باعث انتقال بیماری‌های قارچی و پوستی از یك حوله به یك حوله ی دیگر می‌شود. در صورتی هم كه حوله‌ها در پوشش پلاستیكی قرار بگیرند، به دلیل بالا بودن رطوبت داخل آن، انواع قارچ‌ها و میكروب‌ها رشد می‌نمایند. بنابراین ضروری است هر مشتری وسایل اختصاصی خود را پس از پایان كار با خود ببرد و شستشو و ضدعفونی نماید.
بنابراین اگر شما دارای کیف لوازم شخصی نیستید در اولین فرصت نسبت به تهیه آن اقدام نمائید و چنانچه کیف لوازم شخصی شما در آرایشگاهی به امانت گذاشته اید در اولین مراجعه آنرا با خود به منزل ببرید.و در مراحعات بعدی برای اصلاح و آرایش موی خود آنرا باخود همراه داشته باشید.
نکته بعدی شستشو وسایل داخل کیف و چگونگی ضد عفونی آنهاست که لازم است بدقت و در هرنوبت استفاده از وسایل یاد شده انجام شود. بدین منظور لازم است در منزل لوازم را از کیف خارج ساخته و حوله، شانه و سایر وسایل قابل شستشو را فوراً با آب گرم و یک مایع شوینده مناسب شستشو و خشک نمائید در مورد لوازم غیر قابل شستشو می توان آنها را پس از تمیز نمودن با الکل 70% ضد عفونی نموده و پس از خشک شدن در مقابل هوا آنرا درخل کیف نگهداری کنید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, توسط حسن
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :